De fout van een contextuele advertentiespecialist in een groot project kan leiden tot extra arbeidskosten en het verlies van miljoenen euro’s aan advertentiebudget. Het probleem is dat de medewerker alles precies volgens de taak deed, die verkeerd was geformuleerd en ingesteld, en deze automatisch accepteerde. Hoe moet een taak eruitzien als er geen aanvullende verduidelijkingen en aanpassingen voor nodig zijn? De eerste fase van effectief werken met taken is de implementatie van een tracker die in alle processen is geïntegreerd. Probleemstelling en acceptatie / Inschatting volume en deadline Multitasking is een dagelijkse realiteit voor een PPC-specialist. Nieuwe taken verschijnen meestal op een moment dat de vorige nog niet is voltooid: de verleiding is groot om niet afgeleid te worden en er pas naar te kijken aan het einde van het huidige project. Het is beter om direct te analyseren of je het op tijd kunt afronden. Als dit niet het geval is, moet u de directeur hierover onmiddellijk informeren. Ontdek de prioriteit en de werklast van andere specialisten en bied vervolgens aan om de deadline te verschuiven of extra middelen aan te trekken. Beantwoord de vraag “Wat moet er gebeuren en waarom?” Benader de analyse van het probleem zorgvuldig en ontdek de inleidende voorwaarden: kruist het andere taken, hoe het het proces op korte of lange termijn beïnvloedt, is er ervaring met het oplossen van soortgelijke problemen of patronen, waarom heeft de klant deze gegevens nodig, met welke zakelijke problemen hij van plan is op te lossen hun hulp, etc. Onlangs vroeg een klant ons om het aantal conversies per uur van de afgelopen 2 maanden te uploaden. Als een PPC-specialist stilzwijgend doorging met de implementatie, zou hij een analist bij het werk moeten betrekken, aangezien dergelijke gegevens niet in het standaardrapport staan. Hierdoor heeft de analist meerdere uren werk en een geüpload bestand met veel data dat voor de klant moeilijk te verwerken is. We gingen de andere kant op: eerst kwamen we erachter waarom de klant deze gegevens nodig heeft en hoe hij deze wil gaan gebruiken. Het bleek dat hij wil weten of hij de bezorging ’s nachts moet verlaten of verwijderen door de omrekeningskoers per uur te analyseren. We hadden deze gegevens al, dus we hebben zojuist een screenshot gemaakt van een deel van het rapport en opmerkingen met aanbevelingen toegevoegd. Het is noodzakelijk om de taak duidelijk te begrijpen en volledig te evalueren om de informatie te verstrekken die de cliënt nodig heeft om een beslissing te nemen. Verdeel de taak in fasen Een voorwaarde om deadlines te halen. In de regel kunnen sommige stappen tegelijkertijd worden uitgevoerd. Het zal voor een specialist gemakkelijker zijn om deadlines te halen als hij weet hoe hij processen correct kan combineren en parallel kan schakelen. Door het op te splitsen in verschillende samenstellende delen, bespaart u onnodige zorgen over de complexiteit en het volume van het uit te voeren werk, en wordt de taak ook versneld en vereenvoudigd. Sommige specialisten zijn bang voor de schaal, of liever voor de aanstaande lading voor meerdere dagen van tevoren, dus geven ze er de voorkeur aan om in iteraties te splitsen en het resultaat zowel afzonderlijk als in een complex van werkzaamheden aan het project te evalueren. Wat te doen als u problemen tegenkomt / onvoldoende kennis om de taak te voltooien Onze branche ontwikkelt zich dynamisch: sites worden gemoderniseerd, regels worden aangepast, nieuwe tools en formaten verschijnen en een deel van de informatie gaat verloren in de kamers van het geheugen. De specialist moet kunnen werken in een staat van multitasking, niet in paniek raken en niet verdwalen, terwijl hij tijdens het proces blijft leren. Als u om de een of andere reden niet weet hoe u een afzonderlijk item moet voltooien, gaat u als volgt te werk:
Als u daarna nog vragen heeft, stel deze dan aan ervaren collega’s. Zo besparen we elkaars tijd en ontwikkelen we ons vanuit een professioneel oogpunt, met gebruikmaking van open informatiebronnen. U moet de vraag duidelijk formuleren in relatie tot een specifieke situatie voordat u met een vraag naar de specialisten gaat. Collega’s van het bureau zullen altijd helpen, maar u moet de tewerkstelling van andere werknemers respecteren. Complexe en omvangrijke taak Om te beginnen splitsen we het op in delen en stellen we een gedetailleerde beschrijving op van elke fase, evenals een checklist voor repetitieve handelingen om het werk te organiseren. Voor accounts met meer dan 100 campagnes in meerdere regio’s worden taken vaak herhaald. In een chaotische gegevensstroom kunt u een belangrijk detail vergeten dat uiteindelijk het algehele resultaat negatief zal beïnvloeden. Allereerst moet u een structuur bouwen, de volgorde van acties visualiseren en de voorbereide checklist volgen. Verbind collega’s met de taak Dat wil zeggen, je wordt de subtaakregisseur. Nadat u de nuances van het voltooien van de taak hebt ontdekt, maakt u een gedetailleerde beschrijving voor uw collega’s, geeft u checklists en legt u uit hoe het resultaat eruit moet zien, zodat ze uw pad niet opnieuw hoeven te doorlopen. Probeer proactief te zijn en anticipeer op mogelijke vragen. Dit helpt collega’s om sneller aan de slag te gaan. De taak duurt meer dan een dag Informeer de directeur over de voltooiingsstatus van de taak – wat is er op een dag gedaan en wat is de prognose voor de nabije toekomst. Handel snel en wacht niet tot een collega inhoudelijke vragen gaat stellen over de verrichte werkzaamheden. Ik raad je aan om altijd een tussenresultaat in een taak te schrijven. De accountmanager kan de klant op elk moment in detail vertellen over de voortgang van het project en de redenen voor elke stap van de specialisten geven, met een nauwkeurige prognose, rekening houdend met de laatste wijzigingen. Nieuwe details verschenen in het proces Zorg ervoor dat u de nuances in de beschrijving van het probleem noteert, voeg opmerkingen toe als er nieuwe injecties zijn. U kunt bijvoorbeeld altijd de chronologie van gebeurtenissen herstellen aan de hand van de bespreking in de opgave en in detail uitleggen waarom u dat precies deed: u hebt zoekwoorden verwijderd of toegevoegd, uw bod gewijzigd, enz. U kunt de deadline niet halen Dit gebeurt gelukkig ook vrij zelden. Het geheim zit hem in het vrijwaren en respecteren van de collega’s waarmee je samen het gestelde doel bereikt, en niet in het feit dat we een ideaal mechanisme hebben gecreëerd zonder achterstallige deadlines en overmacht. Allereerst moet u de directeur waarschuwen wanneer u zich realiseert dat u de deadline niet kunt halen. De specialist moet het begrijpen … hoe eerder hoe beter. Leg de redenen uit – welk deel zal binnen de gestelde termijn worden voltooid en welke later een oplossing voorstellen. Wat doen we als we de deadline niet halen – we stellen het uit, trekken extra middelen aan, veranderen of verminderen de taak. Door de taak te accepteren, accepteren we automatisch de deadline. Bezorgregels / Wees verantwoordelijk voor het resultaat, niet voor het proces Het is onwaarschijnlijk dat de klant tevreden zal zijn met het antwoord uit de serie “We hebben geprobeerd, iets gedaan, maar er is niets veranderd”, aangezien het proces uiteindelijk moet leiden tot een meetbaar resultaat dat de effectiviteit van je werk aantoont. U moet de tekst van het probleem en de opmerkingen opnieuw lezen, elk detail herhalen: gegevens invoeren in Google Documenten, een woord verwijderen, enz. Als het laatste item klinkt als “stel de voltooiingsstatus in Excel in”, en je hebt drie dagen gewerkt, maar de status niet gemarkeerd, dan is de taak niet voltooid. Controleren op fouten Een goede specialist vindt zelfstandig zijn fouten en corrigeert deze, een slechte wacht tot zijn collega’s achter hem opruimen. Het is erg als zijn fouten niet door een senior specialist of accountmanager worden gezien, maar direct door de opdrachtgever, al komt dit zeer zelden voor vanwege extra vangnet binnen het bureau. U moet zelf de kwaliteit van de taak beheersen, in plaats van te vertrouwen op een hogere geest in de persoon van de directeur. Houd bij het plannen van een taak 5-10% van de totale beoordelingstijd opzij. Helpt een collega bij een taak, dan controleert hij zijn deel, en jij, voor de uiteindelijke oplevering, zowel hemzelf als jij. Uitvoer Deze regels werken goed voor elk team waar meer dan één persoon aan een probleem werkt. Spreek onmiddellijk af hoe u taken instelt, voltooit en indient. Bij elke nieuwe medewerker analyseren we afzonderlijk alle details voordat we aan zijn werk op de afdeling beginnen, en overhandigen we hem niet alleen een korte memo met het management. Een systematische benadering van taken, goed gevestigde communicatie, snelle aanpassingen en volledige informatie over de voortgang van de implementatie zullen de efficiëntie van de afdeling helpen verhogen en de invloed van de menselijke factor op de algehele ontwikkeling van het project verminderen, waardoor u uit onvoorziene omstandigheden wordt behoed.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html |